Float gebruiken om 2 lagen over elkaar heen te leggen - Joomla! Forum - community, help and support


ik heb een menu met een transparante achtergrond gemaakt (http://www.kaatje-maatje.nl/test01). dit heb ik gedaan door een div te maken waarin het hoofdmenu in staat en een div waarin de transparante achtergrond in staat. met z-index geef ik de volgorde van lagen aan en (nu komt het) verplaats ik de 2e div met een position:relative en een negatieve waarde voor top (top:-380px). dit de enige oplossing die ik werkend kreeg in zowel ie6, ie7 en ff2. maar dit geeft toch wat vervelende bij-effecten.
nu wilde ik nog een ultieme poging doen om met float de lagen on elkaar heen te leggen. in ff werkt dat dus als een trein, maar zowel ie6 als ie7 trappen hier niet in. kan iemand zien wat ik verkeerd doe? of heeft iemand nog een andere oplossing?

hieronder de css-code van de twee div's.

code: select all

/* menu, laag 2, menuteksten */
.menu-div
{ border: 0px solid blue;
  float: left;
  height:380px;
}

/* menu, laag 1: transparante achtergrond */
.menu-background
{ height:380px;
  background-image:url(../images/transparant.png);
}

.

moet je geen gebruik maken van z-index?





Comments

Popular posts from this blog

Error: ‘for’ loop initial declarations are only allowed in C99 or C11 mode - Raspberry Pi Forums

class MPU6050 has no member named begin

missing filename after '-o'